Cum funcționează tuningboxul pentru motoarele pe benzină?

În ediţia anterioară am văzut cum funcţionează sonda lambda pentru a avea motorul amestecul cât mai bun în funcţie de cerinţe.

Am văzut, că pentru puterea maximă trebuie să fie amestec un pic mai bogat (valoare lambda = 0.86), iar pentru economie maximă trebuie să fie un pic mai sărac (valoare lambda = 1.05), deci nu poate funcţiona motorul cu amestecul ideal (lambda = 1.00) şi economic, şi puternic.

Totdeauna am visat despre un motor, care dacă "nu-i dai în gură" este super economic, iar dacă vrei să mergi sportiv, devine animal. Maşinile cu motoare puternice consumă mult chiar dacă mergeți cu familia şi copii vomită în fiecare doua curbă. Dacă aveți motor slab, şi vreți să mergeți un pic mai dinamic, nu aveți ce să cereți de la ea.

Cum ar fi, dacă mergând "băbeşte", maşina să consumă mai puţin ca înainte, dar dacă vrem să depăşim un TIR, să avem putere din belşug...

 

Aceasta face tuningboxul PT-BOX! Dacă mergeți cu viteză constantă, nu aveți nevoie nici de puterea iniţială al motorului: în cazul aceasta electronica reduce puterea motorului pentru economie, iar când ați călcat, în fracţiune de secundă aveți puterea iniţială plus rezerva de putere care s-a eliberat!

 

Să le luăm pas cu pas:
- este legat la sonda lambda, pentru a citi exact valoarea sondei. În ediţia anterioară am văzut cât de important este rolul ei. Tuningboxul corectează valoarea sondei lambda în funcţie de cerinţe: vreți să mergeți băbeşte sau sunteți singur în maşină :)

- este legat la senzorul MAP. Aceasta măsoară vidul în galeria de admisie. Ați văzut mai demult indicator pe bord al consumului, mecanic, cu ac? Am văzut pe BMW-uri, şi pe Wartburg-Barkas. Când apeşi acceleraţia acul se duce sus, indică valori înfricoşătoare de peste 20 litri / 100 km, dacă laşi mai sus acceleraţia, revine acul în jurul valorii de 8-10 litri. Aceste indicatoare de consum sunt legate cu un furtun de galeria de admisie, şi indică vidul creat cu apăsarea pedalei de acceleraţie. Cu cât vidul este mai mare, cu atât acu se duce mai sus.
Ei, aşa lucrează şi senzorul MAP. Cu cât apeşi mai tare acceleraţia, vidul în galeria de admisie este cu atât mai mare, şi valoarea senzorului MAP este cu atât mai mare. Tuningboxul astfel ştie valoarea vacuumului creat, şi reglează motorul în funcţie de aceasta: mergi singur sau cu familia :)

- este legat la senzorul pedalei de acceleraţie. Ştiți că la motoarele "moderne", începând de peste 20 de ani, nu se mai trage clapeta de acceleraţie cu cablu, ci pedala are un fel de potenţiometru (traductor), care la apăsare îşi schimbă valorile. În funcţie de această valoare calculatorul comandă un mic motoraş care deschide clapeta de acceleraţie să intră aer în motor.
Tuningboxul trebuie să şite cât de apăsată este pedala de acceleraţie, să regleze motorul în funcţie de cerinţele conducătorului.

 

Beneficiile chip tuningboxului pentru motoarele pe benzină: 

  • crește puterea și cuplul motorului, în funcție de cerințele conducătorului. Creșterea maximă este de cca +12%, care nu este una extremă, dra care se simte foarte bine în orice împrejurime.
  • în cazul motoarelor pe benzină aspirate este aproape singurul mod de a elibera rezerva motorului.
  • ”învață” de la calculatorul original. După montare timp de 30-50 km tuningboxul se autoreglează în funcție de programul calculatorului original, numai după aceasta dă toată silința.
  • montarea nu este complicată, este floare la ureche pentru un electrician auto care a citit instrucțiunile de montare pas cu pas.
  • oricând se poate reveni la stadiul de fabrică, decuplând pur și simplu mufele.
  • fabricat în Germania, beneficiază de 2 ani garanție + 30 de zile de garanție de returnare.

 

PT-Box petrol tuning

Câteva motive de ce NU vreți un tuningbox pentru motor pe benzină aspirat:

  1. Vi se par mulţi bani 970 lei (174 euro + TVA)? Să fim sinceri: dacă ar fi la 50-60 euro, ați avea încredere în el? Ați monta un produs ieftin pe mașina Dvs?
  2. Nu aveți încredere în creșterea puterii promise. De aceea se poate returna în termen de 30 de zile dacă nu sunteți mulțumit!
  3. Vă este frică să nu suprasolicite vreun component al motorului. Să fim sinceri: cei 12% creștere? Fabricile proiectează motoarele la o marjă mult-mult mai mare.
  4. Aveți motor pe benzină alimentat cu turbo. În acest caz chiar nu trebuie montat tuningboxul aceasta, există alte tuningboxuri pentru motoarele turbo benzină.

 

Dacă v-am stârnit curiozitatea, și vreți să conduceți detașat, comandați fără risc un tuningbox, și bucurați-vă de condus în fiecare clipă!
Link direct către produs: PT-BOX 1LS.

Posted in Fără categorie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *