De ce depășim cu toții consumul dat de fabrică?

Uitați-vă în cartea tehnică al mașinii Dvs, și mirați-vă de ce nu aveți consumul urban, extra-urban și mixt trecut acolo?

Poate v-a trecut prin cap:
- nu știu să conduc la fel de bine ca șoferii de la fabrică
- folosim combustibil mai prost, de aceea avem consum mai mare
- s-a dereglat ceva la motorul mea, de aceea consumă mai mult
- ...

Problema nu este la Dvs, ci la modul de măsurare al consumului!
Dacă ne uităm la metoda lor de măsurare, numit ciclul NEDC ne dăm seama cum râd ăștia de noi!

Prima dată se măsoară consumul urban.
Timp de 3 minute (195 secunde mai precis) rulează un program stabilit anterior, prin care mașina atinge 50 km/h, viteza medie fiind de 18,7 km/h (!!!) cu accelerare foarte-foarte blândă.

Se repetă de 4 ori această măsurare.

Urmează măsurarea consumului extra urban.
În această etapă mașina ”parcurge” 6955 metri, cu viteza medie de 62,6 km/h, bineânțeles cu accelerări ca pe ouă. De ce am pus în ghilimele ”parcuge”? Imediat veți înțelege!

Avem de-a face cu cel puțin 4 minciuni de proporții!

1. Prima minciună: mașina se află într-o hală, având temperatura ideală de 25 °C. Toate piesele mașinii se află la această temperatură, fiind introdus în hală cu 24 ore înaintea testelui.

2. A doua minciună: mașina rulează pe banc de probe! Aerul pentru răcirea motorului este asigurat printr-un ventilator mare, dar cel mai important, aerodinamica mașinii (rezistența la înaintare) nu se ia în calcul!

3. A treia minciună: se opresc toate consumatorile, mai mult, se scoate alternatorul din funcție! Volanul fiind fixat, nici pompa servo nu consumă, iar anvelopele sunt umflate peste limită pentru a reduce frecarea acestra cu rolele bancului de probă.

4. A patra minciună: se folosesc uleiuri și aditivi super performanți, care nu se găsește în comerț, pentru a reduce frecările interioare al motorului, cutiei, al rulmenților, etc.

Măsurarea consumului oficial pe banc de probe

Măsurarea consumului oficial pe banc de probe

 

De ce ne mint fabricanții în halul aceasta? Fiindcă au voie! Metoda de măsurare NEDC a fost acceptată în 2001 de către Parlamentul European de la Bruxelles. Dacă nu scrie că este interzis măsurarea într-o hală, atunci este permis, nu?

Se aude că din 2017 fabricanții vor avea alte procedee de măsurare al consumului, mai aproape de viața reală. Vom vedea....

Posted in Fără categorie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *