Motorul cu apă – exeprimentele mele cu sistem HHO

Înainte de toate: sistemul HHO este un kit, care scoate hidrogenul din apă şi introduce în motor. Încă nu funcţionează motorul 100% pe apă, dar ajută mult la ardere, scade consumul de carburant (fie benzină sau motorină), şi toate frumoase până la contrariul....

Electrolitul (un amestec de apă cu hidroxid de potasiu) este alimentat cu curent electric, astfel separă oxigenul de hidrogen, iar gazul obţinut este foarte explozibil, care ajută arderea în motor.

HHO-kit

 

Kitul HHO are următoarele componente principale:
1. Rezervorul pentru electrolit: aici se introduce amestecul de apă cu hidroxidul de potasiu.
2. Generator, pe plăcile cărora, în prezenţa curentului apar bule de hidrogen, care ulterior sunt colectate.
3. Radiator de răcire, pentru a răci gazul obţinut.
4. Decantor, care are funcţia de uscarea gazului.
5. Electronică PWM, care controlează curentul absorbit de sistem, debranşează sistemul la consum de peste 30 Amperi.
6. Ampermetru, pentru monitorizarea consumulu de curent al sistemului.
7. Furtune, coliere, siguranţe, etc.

 

Vedeți că nu este foarte simplu un astfel de sistem HHO.
Da, am testat şi eu pe maşina proprie! Am comandat din SUA, am ales un sistem scump să nu fac rabat la calitate. Am plătit pe ea 1200 dolari, şi bucuros am montat în portbagajul Touaregului (3.0 TDI):

 

 

Se văd cele 3 decantoare pe partea de sus, iar sub ele cele 2 generatoare negre. Un decantor suplimentar este monta pe partea exterioară a cutiei, iar eu am montat încă una în compartimentul motorului.

 

Am alimentat cu curent (am tras fire groase să facă faţă la consumul destul de mare, de 30 A), şi cu un furtun am introdus gazul obţinut în compartimentul motorului, şi am intrat în tubulatura de aer, înainte de turbo.

 

1, 2, 3 - START! Am simţit o creştere al puterii, dar nici după câteva mii de km nu am putut reduce consumul. Am vorbit în stânga şi în dreapta, şi am tras conculzia: nimeni, cu care am vorbit nu a obţinut reducerea cu 20-25% al consumului cum promit fabricanţii acestor sisteme HHO! Vorbesc de motoare cu injecţie, fiindcă cele vechi cu carburator se pot regla cu şurubelniţa, şi după multe reglaje chiar se poate atinge reducerea consumului.

 

Dar ce facem noi, care avem motoare gestionate cu calculator? Lângă sistemul HHO trebuie montat o electronică numit EFIE, menit să minte calculatorul, să nu-i dea mai mult carburant dacă vede mai mult oxigen în gazele de eşapament. Practic va trebui sărăcit amestecul, fiindcă energia obţinută prin arderea gazului HHO compensează pierderea datorită sărăcirii amestecului.

 

Să revenim la ale noastre. După 4 luni de teste am demontat sistemul de pe Touareg. Îl am şi acum în garaj, dacă vrea cineva să facă experimente, vând bucuros cu 200 de dolari.

 

Care sunt inconvenientele sistemului?
Cred că toate sistemele HHO se confruntă cu aceiaşi probleme:
- hidroxidul de potasiu nu se găseşte la fiecare colţ de stradă, trebuie ”rezolvat” din laboratoarele liceelor, etc. Unii folosesc hidroxid de sodiu, dar care face multă spumă.
- producţia de gaz este constantă, indiferent de sarcina motorului. În relantiu am prea mult gaz, in sarcină prea puţin.
- dacă nivelul electrolitului a scăzut şi nu se toarnă la nivel, avem şansa să se distrugă plăcile generatorului.
- consum mult prea mare de curent, care frânează destul de mult alternatorul, se pierde multă energie.
- este necesar montării unei electronice EFIE, programat pentru maşina respectivă. Eu nu am avut astfel de electronică, fiindcă nu-mi place ideea mințirii calculatorului.

 

Ca şi utilizator cu afinitate mare spre energii alternative, cu părere de rău vă spun că nu recomand să montați un astfel de sistem. Dacă știți pe cineva care folosește cu rezultate bune, vă rog scrieți în comentariu.

Posted in Fără categorie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *